1

حضور هواپیمای عراقچی در آسمان پر از دود بیروت هم خط تحمیلی صهیونیست‌ها را شکست و هم حصر سیاسی و امدادی را از بالای سر مردم لبنان برداشت.

سرویس سیاست مشرق- هم‌زمان با آغاز نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب در تهران، هواپیمای وزیر امور خارجه با عبور از میان دود برخاسته از بمباران صهیونیست‌ها در ضاحیه و مناطق دیگر، به بیروت رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان در حالی وارد بیروت شد که رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود هر هواپیمای ایرانی در فرودگاه بیروت را مورد هدف قرار خواهد داد.

دنیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شده بود که در پی فرود یک هواپیمای ناشناس در فرودگاه بیروت، جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل اکنون در حال گشت زنی در منطقه فرودگاه هستند و ما اجازه انتقال سلاح از این فرودگاه را نخواهیم داد.

این ادعا ازاین‌رو از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفته بود تا بهانه کافی برای برخورد با هواپیماهای ایرانی که مسئولیت سیاسی و یا امدادی را بر عهده‌دارند انجام شود، صهیونیست‌ها در تدارک آن بودند که ارتباط لبنان با بیرون را قطع کرده و با مدل تکفیری‌ها در جنگ سوریه عمل کنند.

باوجوداین شرایط سخت سفر وزیر خارجه به بیروت که با دستور و تأکید رئیس‌جمهور انجام‌شده است، خط تحمیلی صهیونیست‌ها را شکسته تا علاوه بر برچیده شدن حصر سیاسی و حضور یک مقام عالی‌رتبه سیاسی در لبنان، حصر امدادی این کشور نیز برداشته شود و ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی به‌عنوان کمک‌های بشردوستانه در اختیار مردم لبنان قرار بگیرد.

سه حرکت معنادار در تهران، بیروت و قیساریه/ هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، بدون تعلل و شتاب‌زدگی/ محاصره بیروت چگونه شکسته شد؟

هماهنگی صف و ستاد در شکستن حصر بیروت/ پیامی که آمریکایی‌ها آن را زود دریافت کردند

نتانیاهو قصد داشت تا در آستانه یک‌سالگی جنگ علیه غزه کمی از تلخی عملیات طوفان‌ الاقصی برای اشغالگران ساکن اراضی اشغالی بکاهد و با کمک آمریکایی‌ها نظم نوینی را در منطقه حاکم کند، اما اکنون برتری موشکی ایران در عملیات وعده صادق ۲ و مانور اقتدارآمیز دستگاه دیپلماسی کشور در کنار دریای مدیترانه موازنه را به نفع محور مقاومت تغییر داده است.

تغییر این موازنه خیلی زود در میدان نیز خود را نشان داده و صهیونیست‌ها باوجود افزودن بر بار کشتار خود نتوانسته‌اند از فشارهای مقاومت کم کنند؛ سطح تهدید با تغییر در موازنه امنیتی در منطقه تا جایی بالا رفته است که موشک‌های حزب‌الله حالا به پشت خانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رسیده است.

از سویی اقدام معنادار وزیر خارجه را باید در راستای تقویت میدان توسط دیپلماسی ارزیابی کرد. این مانور اقتدار پیش چشم پهپادهای جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی و همچنین جنگنده‌های مسلح دشمن نشان داد که تهران در اجرای تعهد خود نسبت به مردم مظلوم فلسطین و لبنان هیچ‌گونه مکث سیاسی نکرده و آنچه را که وظیفه‌اش می‌داند به‌درستی و باکیفیت بالا اجرا می‌کند.

صبح امروز رهبر انقلاب در بخشی از بیانات فرمودند جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای درزمینهٔ حمایت از مقاومت داشته باشد باقدرت و صلابت انجام خواهد داد. سفر وزیر خارجه به بیروت همراه با کمک‌های امدادی و سیاسی را باید همسو با دستور رهبر خواند، این اقدام همچنین نشان داد که تمامی ارکان نظام در هماهنگی کامل سطوح با یکدیگر بوده و صف و ستاد یکدیگر را پوشش می‌دهند.

این رفتارهای خاص با استانداردهای بالا باعث شده است که تهران وظیفه خود را گاهی در غالب نظامی و با اجرای عملیات وعده صادق و گاهی دیگر ذیل عناوین دیپلماتیک شکل داده تا به سیاست‌گذاری‌های جمهوری اسلامی ایران معنا داده و آن را متمایز از سایرین کند.

شبکه خبری NTV ترکیه در وصف این هماهنگی‌های ویژه و پیام‌های پس‌ازآن نوشته است که حضور بی‌نظیر مردم در نماز جمعه تهران را شاهد هستیم. آیت‌الله خامنه‌ای خطبه‌های ظفر و پیروزی ایراد کرد. پیام رهبر انقلاب به دنیای اسلام، پیام وحدت بود.

این شبکه خبری در ادامه تحلیل خود نوشته است که حضور رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و مسئولان کشور به همراه مردم از دیدگاه‌های مختلف نشانه وحدت ایرانیان بود.

در شرایطی که تنش‌ها در منطقه به اوج خود رسیده ورود هواپیمای وزیر خارجه به تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این سفر در فضای پرتلاطم و حساس منطقه صورت گرفت که نشان‌دهنده ابتکار عمل‌های قابل‌توجه از سوی دستگاه سیاست خارجی و هماهنگی دقیق میان میدان و دیپلماسی است.

سه حرکت معنادار در تهران، بیروت و قیساریه/ هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، بدون تعلل و شتاب‌زدگی/ محاصره بیروت چگونه شکسته شد؟

نماز جمعه در تهران و محاسبات به‌هم‌خورده صهیونیست‌ها

ظهر امروز رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند که دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطینی مشمول حق قانونی و معقول است، همچنین کار درخشان نیروهای مسلح نیز برای دفاع از مردم غزه و فلسطین کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

برگزاری نماز اقتدار در ایران به امامت رهبر معظم انقلاب با تأکید بر درخشش یگان‌های موشکی در کنار مانور هواپیمای حامل وزیر خارجه در زیر سایه جنگنده صهیونیستی را باید در کنار ضربات سخت مقاومت لبنان به منطقه حیفا و همچنین زیر ضرب بردن منطقه قیصریه (قیساریه) یعنی محل اختفای نتانیاهو در یک کادر دید؛ این اقدامات برای مفسران سیاسی معنایی روشن دارد.

تحلیل این جملات به معنای آن است که ایران هم‌زمان با برگزاری نماز جمعه هم در تهران و هم در منطقه اقتدارش را به نمایش گذاشت و حضور عباس عراقچی در لبنان که فرود هواپیمای او در بیروت را همه تلویزیون‌های دنیا پخش کردند یک مانور قدرت خاص از خود نشان داد، افزوده و سرریز این اقتدار به دامان مقاومت ریخته شده تا بتوانند ضربات بیشتری به صهیونیست‌ها وارد کنند.

اجرای بدون شرط و شروط تعهدات منطقه‌ای با توسل به هماهنگی میدان و دیپلماسی با تکیه بر پرهیز از «تعلل» و «افتادن در دام‌های برآمده از شتاب» باعث نفوذ کلام انقلاب اسلامی نیز شده است.

این روزها مردم منطقه شاهد آن هستند که باوجودآنکه برخی دولت‌های مرتجع بر جنایت صهیونیست‌ها چشم‌بسته‌اند، جمهوری اسلامی ایران از درون و بیرون تمام‌قد در برابر جبهه آمریکایی – صهیونی و حمایت از مظلومان در غزه و لبنان ایستاده است.

همچنین هماهنگی میان میدان و دیپلماسی برای بخشی از جریان نفوذ و نفاق که در روزهای اخیر سعی داشتند نهادهای نظامی و فرماندهان آن را متهم به کم‌کاری و دولت را متهم به وادادگی و دادن پالس غلط به آمریکایی‌ها کنند نیز عبرت‌هایی دارد که به‌زودی نتیجه‌اش را خواهند دید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس